Projecten 2017

Tweede beoordelingsronde 2017

Het Bestuur van de Stichting Paulien heeft besloten om 765 euro te schenken aan de Stichting Egoli voor de aanschaf van inventaris voor een beroepsopleiding voor meisjes in het oosten van Oeganda. Het betreft een opleiding voor het maken en repareren van kleding.

Het Bestuur besloot verder 610 euro te schenken aan de Stichting Why Not. Hiermee worden materialen aangeschaft voor een naaiatelier voor jongeren met een beperking in Utange in Kenya.

Een schenking van 403 euro werd gedaan aan de Jeugdwerkgroep van IVN Helden voor de aanschaf van een microscoop en andere hulpmiddelen om zo jongeren te leren onderzoek in de natuur te doen.

Ook besloot het Bestuur 750 euro te schenken aan de Stichting Pit te Schinnen. Het geld is bedoeld voor aanschaf van leerboeken en andere leermiddelen voor een school in Kisumu in Kenya.

Verder werd 690 euro geschonken aan de stichting Chitungulu. Daarmee worden boeken aangeschaft voor een school in Chitungulu in het oosten van Zambia.

Tot slot werd 500 euro geschonken aan de Stichting Child om daarmee lesgeld te betalen voor een aantal kinderen op een school in het noorden van Tanzania.

Eerste beoordelingsronde 2017

Het bestuur van de Stichting Paulien heeft in de eerste beoordelingsronde van 2017 besloten 500 euro te schenken aan de Stichting Spot Tanzania als bijdrage voor een dorpswaterinstallatie in het district Lushoto in Noordoost Tanzania.

Verder werd 760 euro geschonken aan de Stichting Sanjuna voor vier watertanks in Empada in het zuiden van Guinee-Bissau.

Als startkapitaal voor jonge ondernemers in Dodoma (Tanzania) werd 1000 euro geschonken aan de Stichting Sengerema.

Een schenking van 750 euro werd gedaan voor de aankoop van gereedschap om daarmee jongeren in Njombe, Tanzania, een beroepsopleiding te geven.

Aan de Stichting Beautiful Kids werd 500 euro geschonken voor scholing van jongeren in Windhoek, Namibie.

Het Bestuur van de Stichting Paulien heeft besloten 750 euro te schenken aan de Stichting Bokemei. De gift is bedoeld voor de aankoop van boeken door een school in Ghana.

Tevens werd 600 euro geschonken aan de Stichting Homeless Child voor aankoop van boeken voor onderwijs aan straatjongeren in Honduras.

Een gift van 700 euro werd gedaan aan de Stichting RCHF voor schoolmaterialen voor een project in Oost-Roemenië.

Aan de Stichting Tools to Work werd 1000 euro geschonken voor de aankoop van naaimachines voor de St. Mary’s Girls School in Marindi, Kenya.

Verder werd 1200 euro geschonken voor noodzakelijke ondersteuning in een gezinssituatie in Nederland.