Projecten Tweede Ronde 2021

Het Bestuur van de Stichting Paulien heeft in de Tweede Ronde van 2021 de volgende besluiten genomen:

Aan de Stichting Quashi School Project wordt 750 euro geschonken. De gift is bedoeld voor ondersteuning van de doorstroming van leerlingen van de Junior High School naar de Senior High School in Ghana.

Een gift van 500 euro wordt geschonken voor een schoonwatervoorziening op een basisschool in Karusandara, Oeganda.

De Stichting Meraih Bintang ontvangt 750 euro voor de aanschaf van schoolbenodigdheden voor kansarme kinderen in Pangandaran, West-Java, Indonesiƫ.

De Stichting Melania ontvangt 750 euro. De gift is exclusief bedoeld voor materialen en hulpmiddelen voor het zeepproject in Kasese, Oeganda. Via het produceren van zeep op basis van lokaal beschikbare producten wordt getracht de inkomenspositie van vrouwen te versterken.

De Stichting HWMCO ontvangt een gift 780 euro voor aankoop van leermiddelen voor drie scholen voor basisonderwijs in de omgeving van Lake Bunyonyi, Oeganda.

De Stichting RCHF ontvangt een schenking van 700 euro voor het drukken van nieuwe leesboeken voor scholen in Oost-Roemeniƫ.
De Stichting Tools to Work ontvangt 1000 euro. De gift is bedoeld voor de aankoop van naaimachines ten behoeve van de opleiding tot kledingmaakster van meisjes in de sloppenwijken van Kampala, Oeganda.

Het Leger des Heils in NoordOost Nederland ontvangt een schenking van 450 euro voor hulp in een individueel gezin.

De Stichting Diya Dhara ontvangt een schenking van 750 euro. De gift is bedoeld voor onderwijsactiviteiten op een plantage in Nanuoya op Sri Lanka.

De Stichting Rhiza ontvangt 1.125 euro. De gift is bedoeld voor de aankoop van medicijnen voor een kliniek in Mfuleni, een sloppenwijk in Kaapstad, Zuid Afrika.

De Stichting ASAP ontvangt 750 euro voor schoolboeken voor scholen in de regio Hauts Bassins in Burkina Basso.

******************

Projecten Eerste Ronde 2021

Het Bestuur van de Stichting Paulien heeft besloten in de eerste ronde van 2021 de volgende schenkingen te doen.

De Stichting Egoli ontvangt een schenking van 1000 euro voor aankoop van gereedschappen en machines voor houtbewerking in een timmerwerkplaats in Kisozi in het Oosten van Oeganda.

De organisatie Tribal Wisdom ontvangt 1000 euro voor het KOPA-project in de staat Chhattishgarh, India ten behoeve van het opzetten van een cooperatie van inheemse boeren voor de verwerking van mais en rijst, gericht op zelfvoorziening.

Aan de organisatie Eva Nova in Venray wordt een schenking gedaan van 1000 euro voor het opstarten en het opzetten van een cooperatie van vrouwen gericht op het verwerken en verkopen van vis in Thoothoor in het Zuiden van India.