Projecten Eerste Ronde 2019

Het Bestuur van de Stichting Paulien heeft besloten een schenking te doen van 500 euro aan de Stichting Kinderhulp Gambia. De gift is is bedoeld voor operaties van enkele kinderen met een handicap.

Aan de Stichting RCHF werd 700 euro geschonken voor schoolboeken aan scholen in Roemenie en Moldavie.

Aan de Stichting Hetty Denen voor Zambia werd 1000 euro geschonken voor de inrichting van een kleuterschool in Chipwende, Zambia. De afstand naar de meest dichtbij gelegen basisschool is voor kleinere kinderen lopend niet te overbruggen.

Aan de Stichting Mutende werd 575 euro geschonken voor sanitaire voorzieningen op een basisschool voor aidswezen in Mkushi, een stad gelegen in het midden van Zambia.

Aan de Stichting Kinderen van Spituk werd 1.000 euro geschonken voor aankoop van basisbehoeften zoals lakens en handdoeken voor een school in de afgelegen berggebieden van de Himalaya in Noordwest India. De school biedt opvang en onderwijs voor nomadenkinderen en valt onder de bescherming van het eeuwenoude Spitukklooster.

Ten behoeve van ondersteuning van een familie werd 1200 euro geschonken.