Projecten 2013

• Het Bestuur wil alle gulle gevers bedanken voor hun steun in 2013. We zijn u daar zeer erkentelijk voor en zullen zorgen voor een goede en verantwoorde besteding.

• Het Jaarverslag over 2013 van de Stichting Paulien is beschikbaar:Jaarverslag_2013_Stichting_Paulien.docx
  • In november besloot het Bestuur een schenking te doen van 1000 euro voor de aanschaf van boeken en leermaterialen voor een op te zetten bibliotheek in Kazo in Oeganda. Kazo ligt nabij de Hoofdstad Kampala. De bibliotheek wordt opgezet door het KAZO International Community Volunteering Programme.

• In november besloot het Bestuur een gift te doen van 1037 euro voor aanschaf van keukenapparatuur voor een school en internaat voor basis- en bijzonder onderwijs in Ustrzyki Dolne, Polen. De schenking wordt afgewikkeld via de Stichting Blauw die ter plaatse reeds langer actief is.

• Het Bestuur besloot in november het lesgeld te betalen voor de muziekopleiding van een leerling in Leudal

• In oktober 2013 heeft het bestuur besloten een gift te doen van 550 euro om een student in Tanzania de gelegenheid te geven een verplegersopleiding te volgen.

•  Wij ontvingen enkele foto's over de besteding van de gift aan de Stichting Solidaridade voor de aanschaf van lesmateriaal voor een project in Brazilie. Het project ondersteunt jongeren in achterstandsituaties.

• In september 2013 heeft het bestuur van de Stichting Paulien besloten een gift te doen van 520 euro  aan de Stichting Henk Arts te Horn. Het geld is bedoeld voor de studiekosten (Public Administration and Management) van een studente aan het Fourah Bay College in Sierra Leone.

• Het Bestuur besloot eerder om drie klarinetten te schenken aan de middelbare school in Rubya (Noord Tazania). De school heeft een jeugdorkest dat ook feesten en bijeenkomsten opluistert in de omliggende dorpen. De gift is intussen overhandigd en de klarinetten zijn aangeschaft. Bijgaande foto geeft aan dat ze een goede bestemming hebben gevonden.  Bijzonder is dat klarinet spelen de grote passie was van Paulien. Er is nog een ander verband. Tijdens haar studie is Paulien een half jaar werkzaam geweest in een gezondheidsproject in eveneens Noord Tanzania.

• In juli ontvingen we de verantwoording van de gift van 800 euro aan de VVNB voor een project in Noord-Ierland. Doel was het opknappen van een jeugdhuis. Het project is goed verlopen en het geld is besteed conform de toezegging. Een deel van de gift dat niet is gebruikt is intussen teruggestort op de rekening van de Stichting Paulien.

• In juli heeft het Bestuur van de Stichting Paulien besloten een gift te doen van 500 euro aan de Stichting SOLidaridade te Veenendaal. Deze stichting is werkzaam in Brazilie en helpt jongeren in achterstandsituaties. De gift zal worden besteed voor de aanschaf van lesmateriaal voor Engelse lessen.

• Wij ontvingen in juni de verantwoording van de besteding van de gift van 500 euro voor de School voor Doven, Blinden en Gehandicapten te Medun op Oost-Java. Men heeft een wasmachine aangeschaft, enkele ventilatoren, een kookgelegenheid en handdoeken. De gift is dus geheel besteed overeenkomstig de bedoeling.

• We ontvingen van de Stichting Care Nyanza de verantwoording van de gift van 500 euro aan de Okota Mixed Secondary School in Okota, Kenya. De gift is keurig besteed conform de voorwaarden. Er zijn studieboeken aangeschaft voor scheikunde, wiskunde en biologie.

• Het Bestuur heeft eind april 2013 besloten een gift te doen van 800 euro aan VVNB in Den Bosch. Deze organisatie gaat met een groep jongeren in Noord-Ierland een oud clubhuis opknappen dat bestemd is voor kansarme jiongeren. Het project biedt tevens Nederlandse jongeren gelegenheid kennis te maken met een omgeving die door velen als uitzichtloos wordt ervaren. De gift zal worden gebruikt voor de aanschaf van materialen ter plaatse.

• Op 27 maart, 2013 is de bank geplaatst op het Landgoed Beijlshof (Limburgs Landschap) te Heythuysen. Het is een schenking van de Stichting Paulien.